Millennials vertegenwoordigen een steeds groter deel van de bezoekers op evenementen. Geboren tussen 1980 en 2000 en opgegroeid in een tijdperk van snelle technologische innovatie hebben deze mensen duidelijke verwachtingen van de events die zij bezoeken. Wil je deze doelgroep optimaal bedienen op jouw eerstvolgende zakelijke event? Hou dan de volgende tips in gedachten:
Netwerken is belangrijk
Millennials zijn gewend om continu in verbinding te staan met anderen. Internet is daarvoor het kanaal bij uitstek. Dat begon al in de jaren negentig toen de online fora als paddenstoelen uit de grond schoten. Daarna kreeg deze ontwikkeling een vervolg met de opkomst van social media platforms zoals Hyves, Facebook, Twitter en Instagram.
Organiseer jij een event dat bezocht wordt door vrijwel alle belangrijke spelers in jouwbranche? Dan is de kans groot dat deze mensen elkaar al kennen van social media. En dat ze staan te trappelen om elkaar nu ook eindelijk in het echt een keer te spreken. Aan jou als eventorganisator de taak om dit mogelijk te maken met een inspirerende omgeving om in te netwerken.
Zorg voor een fotowaardige belevenis
Daar waar millennials in het verleden nog lange berichten op Facebook schreven en lazen, kiezen zij door de toenemende contentovervloed tegenwoordig steeds vaker voor korte stories en foto’s op Instagram. Ze willen bijzondere momenten ervaren en deze direct delen met de buitenwereld via mooie afbeeldingen en video’s.
Jouw event moet daarom niet alleen in het echt een onuitwisbare indruk maken, maar ook goed overkomen op beeld. Dat is des te belangrijker omdat steeds meer eventdeelnemers het evenement op afstand willen bijwonen. Kies daarom een originele en fotogenieke eventlocatie en besteed de nodige aandacht aan de aankleding hiervan. Dit maakt ook je eigen eventvideo’s een stuk mooier.
Stimuleer de interactie
Anno 2018 is iedereen binnen korte tijd op de hoogte van nieuwe en belangrijke ontwikkelingen. Dat geldt al helemaal voor millennials, die het nieuws via hun smartphone op de voet volgen en belangrijke hashtags op social media nauwlettend in de gaten houden. Je raadt het al: alleen daarom al verdient ook jouw event op social media zijn eigen hashtag.
De hashtag stimuleert mensen om online over jouw event te praten. Zelf kun je deze interactie nog verder stimuleren door op je event een social wall in te zetten. Op een of meerdere schermen toon je de meest relevante social media berichten met jouw eventhashtag, waardoor bezoekers eerder geneigd zijn deel te namen aan de online discussie. Dat betekent meer exposure voor jouw event!