2019 is begonnen en op persoonlijk vlak heb je ongetwijfeld de nodige goede voornemens. Maar hoe zit het eigenlijk op zakelijk vlak? Want ook daar is altijd ruimte voor verbetering. Ga je dit jaar bijvoorbeeld weer een bedrijfsevent organiseren? Dan zijn dit 3 goede voornemens waarmee je jouw kansen op succes aanzienlijk vergroot:
Nog eerder beginnen en beter plannen
Failing to prepare is preparing to fail… Het is een gevleugelde uitspraak waar wat ons betreft veel waarheid in schuilgaat. Succes is namelijk zelden toeval, maar eerder een logische gevolg van een zorgvuldige voorbereiding. Hoe later jij begint met plannen en hoe meer zaken je aan het toeval overlaat, hoe groter de kans dat bepaalde dingen op jouw event niet gaan zoals gehoopt.
Het is daarom zaak om deze veelgemaakte fout dit jaar te voorkomen en tijdig te beginnen met de voorbereiding. Nu begrijpen we dat je waarschijnlijk nog talloze andere deadlines op je bordje hebt. In dat geval kan het geen kwaad om je bij de organisatie te laten ondersteunen door een ervaren eventbureau met een specialisme in zakelijke events.
Verbeteren door kritische evaluatie
In een tijd waarin een gedegen eventstrategie steeds belangrijker wordt, is het belangrijk om je strategie elk jaar opnieuw aan te scherpen op basis van de voorgaande resultaten. In hoeverre heb jij je kwantificeerbare doelstellingen bij de vorige eventeditie behaald? Heb je meer tickets verkocht? Meer omzet behaald? Meer leads gegenereerd? Meer diensten verkocht?
Als het antwoord op bovenstaande vragen negatief is, wordt het tijd om je huidige strategie te herevalueren. Door elk jaar opnieuw hetzelfde te doen, kun je immers moeilijk een ander resultaat verwachten. Ga daarom na welke eventactiviteiten je de meeste ROI opleveren en vervang de rest. Doe onderzoek naar nieuwe ideeën en trends en wees niet bang om te experimenteren.
Prioriteren en delegeren
Zelfs als je dit jaar eerder start met de voorbereiding op jouw event, zul je merken dat je gevoelsmatig nog tijd tekort komt. Het is daarom verstandig om de belangrijkste taken te prioriteren en je aandacht daar in het begin volledig op te richten.
Viel de ticketverkoop vorig jaar tegen? Verspil je tijd dan niet met eindeloos dubben over het design van je eventwebsite, maar richt je pijlen op het verbeteren van je marketingactiviteiten. Waren er vorig jaar klachten over de catering? Ga dan op zoek naar een nieuwe leverancier.
Belangrijk is ook om in dit proces bepaalde taken te delegeren. Bijvoorbeeld omdat ze minder prioriteit hebben of simpelweg omdat iemand anders er beter in is. Wil jij weten welke taken Eventbureau jou bijvoorbeeld als geen ander uit handen kan nemen? Neem dan vrijblijvend contact op via 036 303 54 00 of mail naar info@eventbureau.nl.