Event organiseren: wat bied je VIP-gasten?
5 november 2018

Event organiseren: wat bied je VIP-gasten?

Ga jij een event organiseren? Dan kan het een meerwaarde zijn om ook VIP-tickets aan te bieden. Niet alleen is dit namelijk een interessante aanvulling op je verdienmodel, maar ook bied het je de mogelijkheid om bestaande relaties of potentiële klanten eens extra in de watten te leggen. Maar hoe doe je dat precies? Dit zijn 3 manieren om je VIP-gasten een exclusieve VIP-ervaring te bieden tijdens jouw event:

Faciliteer contact met sprekers en trainers

Heb jij bekende sprekers of trainers weten te strikken voor jouw evenement? Dan staan veel van je gasten te trappelen om een praatje met hen te maken. Helaas komt door tijdgebrek in de praktijk lang niet iedereen aan bod. Het is daarom verstandig om ervoor te zorgen dat je VIP-gasten dat in elk geval wel doen.

Dat kan bijvoorbeeld door een speciale ruimte in te richten waar sprekers en VIP’s elkaar ontmoeten. Dat is niet alleen interessant voor je VIP-gasten, maar vaak net zo goed voor de sprekers zelf. Zo kunnen ze in een rustige setting netwerken met business leaders en ontstaan hieruit vaak nieuwe en verrassende samenwerkingsverbanden.

Organiseer speciale VIP-activiteiten

Natuurlijk moet jij je VIP-gasten méér bieden dan extra netwerkmogelijkheden alleen. Mensen die extra geld neerleggen voor VIP-tickets willen namelijk ook meer uit het event halen dan de gemiddelde bezoeker. Een mogelijk idee is daarom om bepaalde sessies te organiseren die alleen toegankelijk zijn voor VIP’s.

Voorbeelden zijn Mastermind-sessies onder leiding van een succesvol ondernemer, high level workshops onder leiding van een bekend trainer of interactieve paneldiscussies met vooraanstaande specialisten. Zo’n sessie kun je eventueel afsluiten met een speciale VIP-lunch of een besloten borrel die de gelegenheid biedt om informeel met elkaar te sparren over de zojuist opgedane kennis.

Bied VIP-gasten relevante extra’s

Hoewel een event vaak inspirerend werkt, wil de herinnering eraan nogal eens vervagen als de dagelijkse routine weer wordt opgepakt. Een makkelijke manier om dat te voorkomen is door je bezoekers een goodiebag met leuke goodies en waardevolle informatie mee te geven. Logischerwijs kunnen VIP-gasten aanspraak maken op een tas die nog beter is gevuld.

Ook een meerwaarde heeft het online plaatsen van opgenomen sessies. Zo kunnen deelnemers de sessie nog eens terugkijken of een gemiste presentatie alsnog virtueel bijwonen. Aan VIP-gasten kun je extra’s bieden zoals een gratis coaching call als opvolging van een workshop. Cruciaal is dat je alle bezoekers (en dus ook VIP’s) hoe dan ook een goede Return On Investment biedt. Dan komen ze namelijk ook de volgende editie weer bij je terug!

Terug naar kennisbank