Hoe kun je als werkgever in deze uitdagende tijd in verbinding blijven met jouw medewerkers? Voelt iedereen zich nog verbonden en is iedereen nog trots? Worden de medewerkers nog steeds geïnformeerd en gewaardeerd en hoe doen we dat dan? Vragen die ongetwijfeld bij veel directies in deze tijd de revue passeren.

Bij Eventbureau.nl geloven wij in online evenementen; van daadwerkelijk ontmoeten naar achter een beeldscherm. Online evenementen hebben daadwerkelijk kracht, impact en effect. Maar dan moet je wel weten hoe en met wie en dat gaat niet zomaar, daarvoor moeten we eerst terug naar de kern. Samen ontwerpen wij een compacte strategie die vertaald wordt naar een krachtig online concept. Niet zomaar een idee, daar komt geen merk verder mee. Wij realiseren spraakmakende content om zo de medewerkers op afstand te binden en te behouden. Wij weten hoe je, met het merk als kompas, een sterke en aantrekkelijke organisatie wordt en blijft en dat met de nodige fun.

Van document naar DNA

Een evenement is het enige middel dat op alle zintuigen in kan spelen om de medewerkers te overtuigen, ook online. Daarom zijn onze concepten altijd gebaseerd op de merkwaarde van een organisatie. We bepalen eerst samen de authentieke merkpositionering en doorlopen een vijf fases activatiemodel waarbij we de medewerkers continue raken door middel van online ontmoetingen en offline communicatie; van document naar DNA.

 

Thuiswerken

Momenteel werkt 90% van de beroepsbevolking thuis, waarbij het lastig is om in verbinding te blijven met de medewerkers. Een online evenement is daarom de ideale oplossing. De ideale CEO houdt nu eenmaal geen contact via e-mail, maar met een perfect georganiseerd online event. Inmiddels zijn deze online evenementen niet meer weg te denken. Echter, wat is de toegevoegde waarde, wat zijn de struikelblokken en hoe zorg je ervoor dat het DNA van jouw organisatie overgebracht wordt?

Diverse varianten

Er zijn diverse varianten voor een online evenement. Zo is er een hybride event, waarbij er wel publiek aanwezig is en een online evenement zonder publiek. Bij elk vorm worden vooraf duidelijke doelstellingen bepaald en wordt er een gedetailleerd regieschema en script opgesteld, zodat we tijdens het evenement niet voor verrassingen komen te staan. Wij adviseren bijvoorbeeld om zoveel mogelijk met meerdere camera’s te werken, de verveling slaat toe op het moment dat medewerkers continue naar hetzelfde beeld kijken.

Met een livestream kijken de medewerkers mee door middel van een online platform. Uiteraard zit een uitzending boordevol interactie, denk aan een quiz, polls of het live stellen van vragen tijdens de uitzending, die via ons platform eenvoudig te realiseren zijn. Om de beleving van een online evenement te vergroten zijn bumpers & leaders essentieel en ontwerpen wij samen met jou de benodigde content. Daarnaast zorgen wij voor de allerbeste apparatuur, decor en verbindingen. Je moet er toch niet aandenken dat de verbinding niet tot stand komt?

Content

Tijdens een online evenement gaat het veel meer om de kleine dingen, die je tijdens een offline evenement waarschijnlijk niet eens opmerkt. Elke “fout” verschijnt namelijk uitvergroot op het scherm. Denk bijvoorbeeld aan een vreemde uitdrukking, een verkeerde camerabeweging of een rare overgang door een slechte repetitie. Omdat elke onjuistheid opvalt en een onprofessionele indruk achterlaat, is aandacht voor de details cruciaal als je de kijker thuis geboeid wil houden en de boodschap wilt overbrengen. Daarom benaderen wij een online evenement vanuit de inhoud. Hieromheen wordt een passend format gegoten, waarna een verhaallijn en regieschema wordt ontwikkeld met een spanningsboog en een gecreëerde belofte. Zo blijft de kijker geboeid kijken.

Waardering

Geef jouw medewerkers waardering en complimenten. Stuur regelmatig een kaartje of laat tijdens een online evenement een box bezorgen, waarin bijvoorbeeld de lunch, borrel en dranken zit. Verras jouw medewerkers, op deze manier wordt het een live evenement, alleen vindt deze plaats bij de medewerkers thuis en worden alle zintuigen geprikkeld.

Doen

Een online evenement is op dit moment de meest ideale vorm van communicatie. Bedenk daarom vooraf eerst de doelstellingen. Passen deze bij het DNA van jouw organisatie? Inventariseer de verwachtingen van jouw medewerkers en zorg voor uitstekende technische faciliteiten. Zorg voor de juiste partners die over de juiste kennis beschikken, om jouw online evenement te realiseren met de gewenste impact. En, maak een online evenement leuk. Er zijn zo veel mogelijkheden om deze online beleving tot een succes te maken, daar praten wij graag samen met jou verder over!

 

Ervaar het verschil Neem contact op
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.